Kettlebell K&Q

Du kender måske kettlebell som den der jernkugle med et håndtag, som rigtig mange mennesker efterhånden har stående derhjemme, og som fungerer fanstastisk godt som dørstopper! Men der er bare noget, som en kettlebell er endnu bedre til – og det er at forbedre kondition, balance, mobilitet og styrke!

Lyder det som noget du kunne have brug for? Så er dette det helt rette hold for dig!

Kettlebells findes lige som håndvægte i forskellige vægtklasser og vi har altid den rette vægt klar til dig!

Fordele ved at træne med Kettlebells

En stor fordel ved at træne med kettlebells er, at du kan træne stort set alle typer træning med dem, lige fra hård styrketræning med meget tunge vægte eller HIIT (Højintensiv interval træning) med lettere vægte, hvor du kan lave mange gentagelser i kortere tidsintervaller.

Det er svært at lave de meget eksplosive bevægelser, som ofte ses i træningen med kettlebells, hvis du skulle lave dem med en vægtstang, som altid har været det mest brugte udstyr, når vi taler om styrketræning. Men mange af de øvelser der typisk laves med en vægtstang, kan sagtens laves med en kettlebell. Og en kettlebell fylder meget mindre hjemme i stuen, hvor den stadigvæk kan bruges som dørstopper, når den ikke lige bruges til træning 😉

Få bedre balance

En anden fordel du oplever ved træning med kettlebells er, at der kommer mere fokus på din balance! Når du træner i maskiner vil du være fastlåst i dit bevægemønster og kan kun bevæge dig i en bestemt retning, og skal ikke på noget som helst tidspunkt tænke på din balance. Det er fuldstændig modsat, når du træner med kettlebells. Her skal du selv styre bevægelsen og holde fokus på at flytte vægten samtidig med at holde balancen, og dermed bliver mange flere stabiliserende muskler også aktiveret, hvilket ikke er tilfældet i en maskine.

Bedre mobilitet og fleksibilitet

Når du træner med kettlebells og frivægte generelt, giver du også din krop mulighed for at arbejde med at komme ud i yderpositioner og du vil opleve, at du gradvist kan komme længere og længere ud i bevægelserne, når din mobilitet øges igennem forløbet. Det er super vigtigt, at vi arbejder med vores mobilitet og fleksibilitet, da dette er medvirkende til at styrke og gøre dine led mere stabile, og på den måde kan vi mindske risikoen for skader på muskler, led og ledbånd.

Din træner på Kettlebell Kings & Queens

På Kettlebell Kings & Queens holdet møder du Trine.

Trine er uddannet professionsbachelor i fysioterapi i 2011 og har sidenhen videreuddannet sig indenfor træning med kropsvægt og kettlebells og er Body for Life’s helt egen Kettlebell Queen!

Udover at være super dygtig til at undervise i træning med kettlebells er hun også virkelig skarp indenfor moderne smertevidenskab og funktionel neurologi og ved hvordan, vi får kroppen og hjernen til at snakke sammen, så øvelserne udføres korrekt.

Her ser du hvordan Trine får arbejdet med både styrke, koordination og balance på samme tid

Hvem kan deltage på holdet

Alle kan som udgangspunkt deltage på Kettlebell Kings & Queens holdet uanset form og tidligere træningserfaring, da øvelserne tilpasses den enkelte deltagers niveau.

Det er heller ikke noget problem at deltage, hvis du har lidt problemer med fx en skulder eller et knæ der driller lidt ind imellem. Men ved længerevarende skader eller problemer med flere led, vil det være bedre for dig med personlig træning, som Trine også tilbyder, hvor I så sammen kan vurdere, om du er klar til at kunne deltage på et holdtærningsforløb.

Dato for næste forløb

Det næste Kettlebell Kings & Queens forløb bliver et 6 ugers forløb med træning hver tirsdag kl. 16.30 i uge 1-6.

Tilmeld dig forløbet med opstart tirsdag den 4/1-2022 her