TRX julekalender videoklip

Her kan du i løbet af december 2017 følge med, når der hver dag bliver lagt et nyt lille videoklip op, med en TRX øvelse som kan give dig inspiration til din egen træning.

Alle videoklip vil naturligvis blive liggende på siden efter jul, så du altid kan vende tilbage og se øvelserne igen.

1. december – TRX Squat

En god øvelse, hvor du kan komme ned i en god dyb squat, da du ved hjælp fra TRX’en kan holde balancen med armene. Sørg for at holde ryggen ret, skuldrene over hoften og hold vægten på hælene for optimal udførelse.

 

2. december – TRX Low Row

Den absolut mest effektive øvelse til en god, stærk ryg. Sørg for at holde planken i hele øvelsen, pres albuerne mod gulvet og hold dem tæt ind til kroppen, når du returnerer til udgangsposition. Jo større vinkel du har på, jo mere udfordrende bliver øvelsen.

 

3. december – TRX Chest Press

En fantastisk øvelse til træning af brystmusklerne. Sørg for at holde skuldrene nede og der er luft mellem TRX’en og overarmene. Sænk hele kroppen til du har ca. 90 grader vinkel i albuerne og pres hele kroppen tilbage igen. Jo mere vinkel, jo større udfordring.

 

4. december – TRX Side Lunge

En rigtig god øvelse til træning af inderlårene. Stå i en god bred fodstilling – bredere end hoftebredde og albuerne lige under skuldrene. Læn vægten bagud og henover det ene ben. Knæet på det bøjede ben skal være lige over anklen. Pres med hælen på det bøjede ben tilbage til udgangsposition og gentag til modsatte side.

 

5. december – TRX Crunch

En fantastisk øvelse til træning af mavemusklerne men også virkelig udfordrende. Her er det ekstremt vigtigt, at du kun udfører øvelsen, så længe du kan holde planken og ikke svejer i ryggen. Sørg for at tæerne peger mod gulvet, løft lidt i hoften mens du trækker knæene mod brystet og stræk benene ud igen og hold planken!

 

6. december – TRX Wall Slides

Stå med hænderne placeret i fodbøjlerne og armene strakt over hovedet med godt spænd i TRX’en. Husk at sænke skuldrene, så de ikke sidder oppe under ørerne! Træk albuerne ned til ribbenene så hænderne er ud for skuldrene og pres hænderne op over hovedet igen.

 

7. december – TRX Hamstring Curl

En fantastisk øvelse til træning af hele bagsiden af benene og core! Læg dig med hælene i fodbøjlerne. Pres hælene ned af alt hvad du kan mens du løfter hoften fra gulvet og trækker hælene ind mod ballerne, tæerne peger lige op i loftet. Stræk benene ud igen, men hold hoften løftet så længe øvelsen udføres.

 

8. december – TRX Y Deltoid Fly

En rigtig god øvelse til at styrke skuldrene og øvre ryg. Stå med armene strakt over hovedet som et Y, sørg for at holde skuldrene sænket. Læn hele kroppen tilbage, hold planken og træk i håndtagene så du returnerer til Y positionen med armene over hovedet. Armene skal være strakt hele tiden!

 

9. december – TRX Hip Abduction

En øvelse, der er guld værd til at træne ydersiden af hoften. En øvelse, som bør laves, hvis du ofte døjer med lændesmerter! Dog bør øvelsen ikke laves med hoften løftet fra gulvet, hvis du er i en periode med smerter i lænden! Lav da øvelsen med hoften i gulvet, men pres hælene alt hvad du kan ned i fodbøjlerne på TRX’en mens du fører fødderne udad. Tæerne skal pege mod loftet hele tiden!

 

10. december – TRX Overhead Back Extension

En helt fantastisk øvelse for den nedre del af ryggen. I videoen er tempoet ret langsomt for tydeligt at vise bevægelsen, men for at opleve den bedste effekt af øvelsen, bør bevægelsen tilbage til oprejst position foregå eksplosivt. Sørg for at holde hagen tæt ind til brystet for at opnå størst mulig bevægelighed.

 

11. december – TRX Front Squat

En variation til den traditionelle TRX Squat. Sørg for at komme godt tilbage med fødderne til en vinkel på ca. 45 grader. Har du ikke nok vinkel på, bliver du trukket tilbage og vil have svært ved at holde balancen. Øvelsen kan nemt gøres mere udfordrende, hvis du tilsætter et lille hop, men husk at mestre øvelsen uden hop, før du begynder på dette.

 

12. december – TRX Biceps Curl

I denne øvelse skal du sørge for, at albuerne peger lige frem hele tiden for at biceps bliver den primære muskel der trænes. Albue leddet er altså det eneste led, som bevæger sig i denne øvelse! Søger albuerne mod gulvet begynder vi at få hjælp fra ryggen – hvilket der i princippet jo ikke er noget galt med, men nu er det jo biceps vi gerne vil træne!