Personlig træning

Vil du gerne i gang med træningen, men er i tvivl om, hvad du skal gøre og hvordan du skal komme i gang? Så kan vi hjælpe dig hos Body for Life.

Om du har ønske om vægttab, genoptræning, kick-start af træningsforløb eller optimering af nuværende træningsprogram, så kan vi hjælpe dig!

Personlig træning hos Body for Life er funktionel træning – dvs. træning med egen kropsvægt, TRX, kettlebells, bolde, elastikker, frivægte m.m.

Med personlig træning kan træningen tilrettelægges til lige præcis dine ønsker og behov!

Mød dine personlige trænere

Helene er certificeret personlig træner og arbejder med funktionelt træningsudstyr med henblik på at træne kroppens naturlige bevægemønstre, så du kan bruge kroppen, som den er skabt til at blive brugt. Desuden er Helene en af de få certificerede TRX instruktører i Danmark.

(Helene tager i øjeblikket ikke nye klienter)
Trine er uddannet fysioterapeut og har efterfølgende specialiceret sig inden for funktionel neurologi og moderne smertevidenskab. Med Trine vil du få fysiologisk personlig træning, så du opnår de resultater du ønsker, og ikke blive sendt hjem med nogle hjemmetræningsøvelser.

Du kan læse meget mere om os under Team Body for Life.

Formålet med personlig træning

Der er mange forskellige årsager til, at folk vælger at træne med en personlig træner. Det kan være:

  • som kickstart til et vægttabsforløb
  • for at få inspiration til nye måder at træne på
  • genoptræning efter en skade
  • for at få optimeret det træningsprogram man selv har lagt

Årsagerne kan der være mange af, men uanset hvilken årsag du kommer af, kan du være helt sikker på, at du hos Body for Life møder en personlig træner, der møder dig med respekt og tålmodighed til at høre din historie. Vi vil gerne lære dig rigtig godt at kende, så vi er sikre på, at vi forstår dit ønskede mål, så vi på bedste vis, kan hjælpe dig med at nå dit ønskede resultat.

Personlig træning er altså for dig, der ønsker din træners opmærksomhed 100% hele tiden!

Sammen når vi dit mål!

For os er det vigtigt, at gøre træningen sjov. Vil du nå dit mål, er det vigtigt at du er motiveret og føler en glæde ved træningen. Vi skal derfor sammen finde ud af, hvad du synes er sjovt, og på den måde lave den bedst mulige træningsplan.

Det er derfor vigtigt, at vi under hele forløbet har en gensidig åben og ærlig kommunikation. Hvis der er noget du bare ikke synes er sjovt, og er der noget der ikke fungerer for dig, er det vigtigt, at du fortæller det, så vi kan tilrettelægge træningen anderledes. Det er nemlig ikke for sjovt at det hedder personlig træning. Alle programmer tager udgangspunkt i dig og i dit niveau.

Det er kun dig der kan mærke din krop! Vi får hurigtig en god idé om, hvor meget vi kan presse dig, så vi kan tilrettelægge programmet således, at du ikke går kold efter 15 minutters træning. Vi holder godt øje med din holdning og sørger for, at guide dig i øvelserne, så du får mest muligt ud af dem.

Der findes mange myter indenfor styrketræning. En af de sejlivede, som mange stadigvæk går rundt og tror er, at knæene ikke må komme ud over tæerne i en squat. Mange har hørt at det ligefrem er farligt!

Det er IKKE farligt for knæene at komme ud over tæerne i en squat! Nogle mennesker vil ikke kunne lave en god dyb squat, hvis ikke knæene får lov til at komme ud over tæerne. Kroppen er faktisk bygget ret solidt, så alt hvad din krop kan gøre, det må den faktisk godt! Så kan det godt være, at der er nogle ting, som kroppen ikke kan, men som den måske burde kunne, og det vil vi hjertens gerne hjælpe dig med at rette op på.

Den rette træner for dig

Inden opstarten af et personlig træningsforløb har du altid en gratis uforpligtende samtale samtale med din personlige træner, hvor I først og fremmest finder ud af, om I er det rette match. Der er her alle forventninger afstemmes både fra din og din træners side. For ligesom du har nogle forventninger til din træner, som du betaler for at hjælpe dig med at nå dit ønskede resultat, har din træner naturligvis også nogle forventninger til dig, for at den plan i sammen lægger for forløbet skal kunne holde.

Hvis du efter denne samtale er i tvivl om, om det er det rigtige match for dig, skal du ikke gå videre med at binde dig til et forløb. Du skal være 100% sikker på, at det føles rigtigt. Vi som trænere bruger naturligvis også denne samtale til at mærke efter, om vi føler, at vi vil kunne hjælpe dig med at opnå dit ønskede resultat. Føler vi ikke det, kan du være helt sikker på, at vi nok skal sige fra, i stedet for at starte et forløb op med dig, som formentlig ikke vil hjælpe dig som ønsket. Og hvis det er muligt, vil vi altid hjælpe dig videre, hvis vi har en idé om, hvem der kan tilbyde det du har brug for.

Det er et fantastisk sted, jeg er så glad for at jeg sprang ud i personlig træning, og føler mig så glad og sej hver gang jeg har været der

Minna Nielsen – Udtalelse fra Facebook

Træn 1-3 gange om ugen med din personlige træner

De fleste som vælger personlig træning, træner i 50 minutter 1-3 gange/uge alt efter eget ønske. Det er dog også muligt at få personlig træning 30 minutter ad gangen, hvis man synes, at 50 minutter bliver for meget. Vi vil altid sørge for at træningen bliver udfordrende uanset om det er 30 eller 50 minutters træning, så du føler, at du har ydet dit max med den tid der er til rådighed.

Hyppigheden kan også justeres undervejs, hvis du i perioder synes, at du har brug for din personlige træner 2 dage om ugen, men i andre føler at det er nok med 1 gang om ugen, hvor du så selv træner ved siden af. Det er dog ikke muligt at træne på egen hånd hos Body for Life.

Du vil kunne få en fast træningstid, hvis du er i et forløb med træning mindst 1 gang/uge. Du kan sagtens lave en aftale om at få hjælp til at lave et træningsprogram, som så justeres fx hver 4. uge. Men hertil vil du altså ikke kunne reservere fx hver 4. onsdag kl. 15.00. Tider til dette aftales løbende med din træner.

Målbare resultater

Den bedste måde for dig at måle din resultater kommer helt sikkert an på, hvad det er du ønsker at opnå med træningen.

Ønsker du at kunne gå op ad trapperne til 3. sal, uden at lungerne er ved at vende vrangen ud? Så tag trapperne og se hvor langt, du kan nå?

Ønsker du at kunne løfte tungt eller lave havearbejde uden at få ondt i ryggen, er der også kun en måde at finde ud af det på.

Ønsker du at tabe et vis antal kilo, skal der naturligvis en vægt til at måle, hvad du vejede til at starte med, og hvad du vejer løbende undervejs i forløbet, for at se, om det går den rigtig vej. Inden opstarten vil vi dog altid tage en snak med dig, for at finde ud af, om det er tallet på vægten, der er det vigtige, eller der er andre ting, der i virkligheden har større betydning for dig, som måske er mere relevante at måle på.

For nogle er vægten drivkraften, for andre går den hen og bliver den værste fjende. Det er derfor vigtigt at finde ud af, hvilken virkning, den har på dig.

Har du brug for at måle dine resultater på vægten, har vi hos Body for Life en InBody scanner. Med en InBody test får du en komplet kropsanalyse, som bl.a. måler vægt, fedt%, fedtmasse i kilo, muskelmasse, hvor meget vand du har i kroppen og meget mere.

Du kan læse mere om InBody test her.

Prisen for personlig træning

Som tidligere nævnt startes ethvert forløb med en gratis uforpligtende samtale, som kun kan bookes inden opstarten af et personlig træningsforløb og ikke inden et holdtræningsforløb.

Hvis du og din træner bliver enige om, at I er det rette match koster det 695 kr. pr. gang ved 50 minutters træning og 375 kr. pr. gang ved 30 minutters træning.

Du kommer ikke til at lægge en stor udbetaling fra start. Hver måned bliver der talt sammen, hvor mange træninger du har haft, og så modtager du en faktura på det antal timer ved månedens afslutning.

Mulighed for makkertræning

Hvis du har en træningsmakker, som har det samme træningsmål som dig, kan I sagtens dele en time. Det vil stadigvæk føles næsten som 1:1 personlig træning, og jeres træner sørger selvfølgelig for at justere øvelserne, så I hver især bliver udfordret lige præcis til jeres niveau.

Prisen for makkertræning er 875 kr. for 50 minutter og faktureres lige som personlig træning ved afslutningen af hver måned.

Få hjælp til det med kosten

Har du også brug for hjælp til at få styr på kosten? Alt kostvejledning og coaching varetages af Helene, som er uddannet kostvejleder, sundheds-, vægttabs-, vane- og overspisningscoach.

Men du kommer ikke til at få en kostplan! Det er nemlig ekstremt sjældent, at det er ALLE måltider, HVER dag, HELE ugen, der er årsagen til problemerne. Vi skal sammen finde ud af, hvor du føler, dine udringer ligger og finde ud af, hvordan du får ændret dine vaner.

Du behøver ikke at være i et personlig træningsforløb for at få hjælp til at ændre vaner. Og du bestemmer selv, om det skal foregå på kontoret i Rødovre eller online via et møde på Zoom eller Teams.

Fakturering af kostvejledning foregår gennem vores søstervirksomhed Vaner for livet, som lige som Body for Life også ejes af Helene Birk.

Klik her, hvis du vil læse mere om hvordan Helene hjælper dig med kost- og vaneændringer.

Holdtræning som alternativ til personlig træning

På vores forskellige holdforløb har vi maks 12 deltagere pr. hold. Det er de samme mennesker du træner med hver uge i et forløb, der typisk varer 8 uger. På den måde lærer træneren på holdet jer alle sammen rigtig godt at kende, og da der ofte er mange gengangere på de forskellige hold, vil der være ekstra god tid til at have lidt mere fokus på de helt nye, men gengangere oplever også, at træneren kender dem så, godt, at de får de udfordringer, der er behov for. Derfor oplever mange, at de får personlig træning, selv om de træner på et hold.

Læs mere om vores forskellige hold her.

Helene har i øjeblikket lukket for nye klienter til fast perosnlig træningsforløb. Enkelte løse timer til fx at lære at træne med TRX, kan dog bookes ved telefonisk henvendelse mandag til fredag mellem kl. 12.00 – 16.00 på telefonnummer 29918070.

Trine har ledige tider i kalenderen på udvalgte hverdage.