Holdtræning – sjov og effektiv træning på små hold

Få en sund og stærk krop med holdtræning hos Body for Life! Her kan alle deltage uanset niveau og tidligere træningserfaring. Træning på små hold gør at træningen tilpasses den enkelte!

Vælg holdtræning, der passer til dig

Hos Body for Life tilbyder vi en række forskellige typer holdtræning, så du kan finde det hold, der passer dig. Vi har holdtræning alle ugens dage undtagen søndag og både hold i dagtimerne, om eftermiddagen og om aftenen. Om lørdagen har vi desuden morgentræning for en god og aktiv start på weekenden! Læs mere om vores forskellige typer holdtræning herunder.

Vægttabs Bootcamp

Dette hold er for dig, der gennem længere tid har kæmpet med elevatorvægten og har et BMI over 30. På Vægttabs Bootcamp træner du på hold med ligesindede, som kæmper med mange af de samme udfordinger som dig selv. Men der er også individuelle samtaler, hvor vi snakker om mere personlige udfordringer. Så er du klar til at arbejde med vaneændringer på en sund og langtidsholdbar måde, så læs mere om forløbet her.

Funktionel træning

Funktionel træning er for dig, der ønsker en sjov og alsidig træning, hvor pulsen kommer godt op, og kroppen føles brugt på den rigtige måde bagefter. Der er også god mulighed for at smide nogle overflødige kilo! Funktionel træning er træning, hvor du lærer at bruge kroppens naturlige bevægemønstre fremfor at sidde “fastlåst” i en maskine. Vi træner med vægte, kettlebells, TRX, elastikker og andre typer udstyr, og alle kan være med! Træningen er stationsopdelt med et varierende antal øvelser i forskellige tidsintervaller, og I har selvfølgelig en dygtig træner til at hjælpe jer med at få mest muligt ud af træningen. Læs mere om Funktionel træning her.

TRX træning

TRX suspension training er uden tvivl den bedste form for træning, for dig der har brug for at få styrket ryg- og mavemusker! Med TRX træner du styrke, mobilitet, balance, koordination m.m. Alle kan træne TRX, da øvelserne nemt justeres til den enkelte ved at ændre på fodstilling eller kropsvinkel. TRX træning er godt, uanset om du har brug for (gen)optræning af kroppen eller gerne vil udfordres med nogle fysisk krævende øvelser. Læs mere om TRX hold her.

Seniortræning

Seniortræning er for dig, der godt kan mærke, at livet begynder at byde på nogle udfordriger, men som gerne vil blive ved med at leve et aktivt liv med en god styrke til at kunne klare dagligdagsopgaverne og ikke automatisk undgå det at komme ned på gulvet. På seniortræning arbejder vi med at bevare / forbedre styrke, balance og mobilitet på en måde, der tilpasses den enkeltes evt. skavanker. Læs mere om seniortræning her.

Efterfødselstræning

Efterfødselstræning er for dig, der for nyligt er blevet mor og har brug for at træne din bækkenbund og kroppen generelt op igen efter graviditet og fødsel. Her er der plads til både vågen og sovende baby i rolige omgivelser og træningen ligger om formiddagen på hverdage. Du kan deltage på efterfødselsforløbet uanset hvilken form du var i før fødslen. Alle øvelserne tilpasses den enkeltes niveau. Læs mere om efterfødselstræning her.

Generelt om holdtræning hos Body for Life

Hos Body for Life er du i trygge hænder. Vores undervisere er veluddannede indenfor de forskellige holdtyper, de underviser på. Vi vægter vores kendskab til deltagerne højt og sørger for, at alle føler sig godt tilpas på holdet. Har du problemer med at udføre nogle af øvelserne, finder vi på en anden øvelse, du kan lave i stedet for, så du stadigvæk får mest muligt ud af træningen.

De forskellige træningsforløb kører typisk i 8-12 uger. Du træner på hold med den samme gruppe hver gang og bliver en del af et godt fællesskab. Er der en dag, hvor du ikke har mulighed for at deltage, ser vi gerne på muligheden for, at du kan deltage på et andet træningshold i løbet af ugen, hvis der skulle være en ledig plads.

Hos Body for Life er det vigtigt, at alle føler sig velkomne og bliver mødt med respekt. Her kan du træne trygt uden at føle, at andre kigger på dig. Og vores store lyse træningslokale bliver aldrig overfyldt i fitness højsæsonerne, da ingen andre end dit hold er tilstede mens I træner!

“Hos Body for Life, har jeg deltaget på Vægttabs Bootcamp som har givet motivationen, glæden ved at tage til træning og overskud  til aktivt at tænke over de mindre god vaner man har, arbejde med dem, uden man fylder sig selv med dårlig samvittighed.

Små hold har virket for mig, det har været, sjovt, hårdt og man går altid derfra med en god kulør i ansigtet.

Helene er super dygtig, meget lyttende og motiverende og tager snakken om overvægt, dårlig vaner ned på et niveau, hvor alle kan være med. 

At træne ved Body for Life er blevet mit frirum, jeg kommer afsted og jeg mærker en forskel og jeg glæder mig til at fortsætte.” – Sissel Møller.

Mød dit trænerteam

Helene Birk

Helene underviser på Vægttabs Bootcamp, Funktionel træning, TRX træning, Seniortræning og i perioder på Efterfødselstræning.

Helene er uddannet personlig træner, kostvejleder, sundheds-, vægttabs-, vane- og overspisningscoach. Og så er hun en af de få certificerede TRX instruktører i Danmark.

Trine Orup

Trine underviser på Seniortræning, Efterfødselstræning og Funktionel træning.

Trine er uddannet fysioterapeut og har specialiseret sig indenfor funktionel neurologi og moderne smertevidenskab.

Simone Klausen

Simone må vi i øjeblikket undvære, da vi har sendt hende på barsel! Men vi håber, at hun efter sin barsel vender tilbage som instruktør på vores Funktionel træningshold.

Simone har en professionsbachelor i ernæring og sundhed, og så er hun vild med at undervise i crossfit!

Du kan læse meget mere om alle trænerne her.

Find dit træningshold her

Du kan se alle vores aktuelle hold her og finde en holdtræning, der passer til dit behov og ind i din kalender. Hvis du har spørgsmål til vores træningshold, er du altid velkommen til at skrive eller ringe. Vi vender tilbage inden for max. 2 hverdage.