Holdtræning 1 time/uge

Varigt vægttab

Varigt vægttab er forløbet til dig, som har 20+ kg, som du gerne vil af med. Du har måske prøvet diverse slankekure, uden at opleve det resultat du ønskede. Måske har du tabt dig, men efterfølgende taget det hele på igen og måske endda lidt mere. 

Er du klar til at ændre din livsstil og tillægge dig selv nogle nye og sundere vaner UDEN forbud og UDEN strikse lynkure, som alligevel ikke holder i længden?  Så er jeg klar til at hjælpe dig!

Jeg ved selv, hvad det vil sige at være overvægtig. Jeg har selv været hele møllen igennem, med frustrationerne over, at det ikke lige gik helt som jeg havde forventet. Når man synes man gør alt “efter bogen” og alligevel er der ikke sket det store, når man stiller sig op på vægten.

Igennem 20’erne havde jeg det man kalder elevator vægt. Jeg var konstant på slankekur og tabte mig også flere gange. Men hver gang jeg havde tabt mig 5 kg ved at følge en stram diæt, faldt jeg altid i og endte med at tage 7 kg på igen. På et tidspunkt tabte jeg 12 kg på 3 måneder med slankepiller. 6 måneder efter havde jeg taget 15 kg på igen.

Det har taget sin tid, men med mine efterfølgende uddannelser som personlig træner, kostvejleder og sundheds- og vægttabscoach har jeg lært at forstå, hvad det er der sker med kroppen i forskellige stadier af et vægttabsforløb. Jeg ved, hvad der fungerer og hvad der ikke fungerer. Dermed siger jeg ikke, at der er en “opskrift” som virker for alle. Vi er alle sammen forskellige og derfor kan der ikke kun være én vej til et varigt vægttab. Derfor er det også vigtigt at lære af de tilbagefald, man ofte oplever i et vægttabsforløb. Lad vær’ med at se det som fiasko! Se det som læring! Noget du har gjort, har sikkert fungeret for dig, men et eller andet fik dig på gal kurs. Kan du bruge det der fungerede til at hjælpe dig ned at en anden vej, som kan få dig i mål? Tag det gode med og efterlad det, som du ikke kan bruge.

Varigt vægttab holdet er til dig, som ønsker en livstilsændring og et sundt varigt vægttab. Et forløb til dig som er klar over, at et vægttab ikke kan trylles væk og ved, at der skal arbejdes for det.  Jeg er klar til at hjælpe dig med det arbejde, der skal til.

Du kommer til at deltage på forløbet med en lille gruppe, som du kan støtte dig op ad i løbet af de 12 uger forløbet varer. Hvor meget du deler med gruppen, er helt op til dig selv! ALT hvad der bliver talt om i gruppen, bliver i gruppen! Det er ikke tilladt at snakke om de andre deltagere på holdet uden for gruppen. Det skal være trygt at dele sine frustrationer og glæder.

Der er op og nedture i et hvert vægttab – det er ikke altid lige nemt. Men jeg vil hjælpe med at give dig nogle værktøjer til at komme bedst muligt gennem hele forløbet med ubegrænset telefon / mail kommunikation.

Du træner 1 gang om ugen med den samme lille gruppe i et privat fitness center, hvor ingen andre er til stede mens i træner.

Det der ofte går galt, når man går i gang med et vægttabsforløb er, at man prøver at lave om på alt for mange ting på én gang! Det er vigtigt at spise sundt og man skal også lige huske at træne hårdt mindst 3 timer hver uge. Og så er der også lige alt det andet, som også skal klares i hverdagen. Det er, for de fleste, nok til at stresse hjernen og alle de forandringer der sker, når ikke at blive en vane før projektet kollapser.

Derfor “nøjes” vi med træning 1 time om ugen, men snakker også om, hvad I selv kan gøre af forandringer i løbet af hverdagen, som kan bidrage til vægttabet og den sundere livsstil. Og her er søvnen altså også en ekstremt vigtig faktor!

Der er ikke kun én vej til at opnå et vægttab. Vi er alle forskellige! Derfor er det også meget forskelligt, hvad der vil virke for os. Og vi skal i dette forløb finde ud af, hvad vil virke for DIG!

I får udleveret lidt forskellige elastikker I kan bruge til at lave nogle øvelser hjemme. Og i får naturligvis også et program med forskellige hjemmetræningsøvelser.

Jeg vil give jer nogle forskellige skemaer, hvor i kan se, hvad ganske små ændringer i hverdagen kan have af betydning for et sundt og varigt vægttab og i vil få udleveret skemaer i kan udfylde, hvis i føler det som en hjælp / motivationsfaktor.  Det er ikke et skema i behøver at dele med resten af gruppen, det skal udelukkende bruges, hvis du føler det som en hjælp at dokumentere dine fremskridt.

Efter de 12 uger, vil du være i stand til at arbejde videre på egen hånd med dine nye tilegnede gode vaner!

Ud over den ugentlige træning inkl. en kort opfølgning på den forgangne uge, mødes vi hver anden lørdag kl. 11.45 i en times tid, hvor vi snakker om, hvordan I har det, fx hvad er nemt/svært og måske har I gjort jer nogle erfaringer, som I kan dele med gruppen.  De 2 første lørdagsmøder bliver to uger i træk,  for at komme rigtig godt i gang og lære hinanden godt at kende. Herefter mødes vi hver anden uge – lørdage i ulige uger resten af forløbet
I løbet af perioden laver vi 3 stk InBody kropsanalyser for at følge med i, hvordan kroppen forandrer sig.

Prisen for forløbet er 2995 kr. og kan deles op i:
2 rater (1. rate 1500 kr. / 2. rate 1495 kr.)
3 rater (1. rate 1495 kr. / 2.+3. rate 750 kr.)

 

 

Efterfødselstræning

En graviditet og fødsel er noget at det hårdeste, du kan udsætte din krop for! Men det du får ud af det i sidste ende er uden tvivl det hele værd! 

Når det så er sagt, så er det hårdt arbejde, at få kroppen tilbage til en velfungerende tilstand i tiden efter fødslen. Vi bliver informeret om vigtigheden af at træne bækkenbunden nærmest lige fra første besøg hos jordemoderen i graviditeten, men det er desværre en af de ting, vi er tilbøjelige til at glemme. Når først baby er født, har vi rigeligt at se til, og vores egne behov er oftest dem der bliver tilsidesat. 

Men hvad nu, hvis du kunne komme til at træne din krop op igen med stort fokus på bækkenbunden, uden at det kom til at gå ud over tiden med din baby? En sund, rask og glad baby, er den der har en sund, rask og glad mor! 

Så vil du gerne strammes op igen efter fødslen? Vil du gerne have en stærk krop, så du undgår rygproblemer, når din baby vokser sig større og større? Og ikke mindst – vil du have styr på din bækkenbund, så du ikke går og sjat tisser, når du hoster, nyser, griner og hopper? 

Hos Body for Life er der fokus på alle disse ting, når du tilmelder dig Efterfødselstræning. Du har naturligvis din baby med og al træning foregår på babys præmisser. Dvs. er der behov for mad eller bleskift, tager du dig naturligvis tid til det. 

Træningen varierer fra gang til gang, så det aldrig bliver kedeligt. Vi træner med elastikker, bolde, TRX, kettlebells, sliders, egen kropsvægt og meget mere. 

Øvelsene kan nemt justeres til præcis dit behov og niveau! Alle kan være med. Det eneste krav jeg har er, at du har været til kontrol hos din egen læge, og har fået grønt lys for, at alt er som det skal være! 

Forløbet varer typisk 10-12 uger og hver træning varer 55 minutter. 

Udover holdtræningen kan du tilkøbe en pakke med 4 elastikker samt et træningsprogram med øvelser, du kan lave hjemme. Træningsprogrammet bliver gennemgået på 1. træningstime, så du er helt klar til at gå hjem og lave øvelserne på egen hånd, når det lige passer ind i din hverdag! Du får en udskrevet kopi med beskrivelse af, hvordan øvelsen udføres og et lille billede af, hvilke muskler der arbejdes med. Derud over bliver programmet også sendt til dig på email, hvor det vil være muligt at se en lille video illustration af hver øvelse, hvis du glemmer, hvordan det nu lige var og ikke helt forstår beskrivelsen. 

Synes du, det er rigeligt med den ene times træning om ugen, er det selvfølgelig muligt at fravælge hjemmetræningsprogrammet og elastikkerne.

Du vil blive kontaktet efter tilmelding, hvor vi aftaler, om du ønsker forløbet med eller uden elastikker, samt om betalingen skal deles op.

Næste forløb starter op den 4/4-19 med træning hver torsdag kl. 10.00 i 10 uger.

Prisen for de 10 ugers træning inkl. hjemmetræningsprogrammet og de 4 elastikker er 1700 kr.

Prisen for at deltage på holdet uden hjemmetræningsprogrammet og de 4 elastikker er 1400 kr. 

Har du brug for at dele betalingen op i 2-3 rater kan det sagtens lade sig gøre!  

Tilmeld dig her til holdet i uge 14-25 (Ingen træning i uge 16 pga. påsken og ingen træning i uge 20, da jeg er i New York).

 

 

 

Trænings bootcamp | Bodyforlife.dk
En flok seje tøser fra Funktionel Bootcamp efterår 2017

TRX Funktionel

Føler du ikke, at din krop er så stærk som den burde være? Lider du ofte af rygproblemer? Kunne du bare godt tænke dig en bedre kropsholdning? Og vil du egentlig bare generelt i bedre form?

Så er “TRX Funktionel” holdet lige noget for dig!

TRX Funktionel er bygget op med træningsintervaller af forskellig varighed på forskellige stationer. Antallet af øvelser på hver station varierer fra gang til gang og du vil aldrig komme til at opleve den samme træning 2 uger i træk! Du kender måske principperne fra cirkeltræning eller crossfit træning. Og træningen hos Body for Life er lige præcis bygget op omkring disse principper.

Det vigtigste for mig er, at gøre træningen sjov og anderledes så du får lyst til at deltage og ikke føler, at træning er en sur pligt, som bare skal overstås! Vi har selvfølgelig alle vores favorit øvelser, ligesom vil alle har vores hade øvelser! Det er derfor ikke altid muligt at gøre alle 100% tilfredse med det planlagte program, men jeg lover dig, at du aldrig bliver sat til at lave en øvelse, du bare absolut ikke kan fordrage! Vi kan altid finde på en anden øvelse til dig i stedet for!

Størstedelen af træningen foregår med TRX suspension traineren, men der vil også være en del øvelser med egen kropsvægt, elastikker, slam balls, balance bolde, kettlebells, bungee trainer, håndvægte, sliders og meget andet. Træningen er som sagt bygget op i forskellige stationer, hvor vi arbejder med X antal øvelser på tid, hvorfor du i forløbet også vil få mulighed for at forbedre din udholdenhed. Nogle dage arbejder vi med korte tidsintervaller med korte pauser mellem øvelserne. Andre dage arbejder vi med længere tidsintervaller og dermed også længere pauser.

Træningstimen starter altid med fælles opvarmning, så vi sørger for, at kroppen og leddene er klar til de bevægelser vi skal lave. Og der er også altid sat tid af til udstrækning i slutningen af timen. Der er meget delte meninger omkring betydningen af udstrækning. Men en ting er helt sikkert – der er ikke nogen, som tager skade af at strække ud! Du vil måske stadig have ømme muskler i dagene efter træningen, men måske havde det været værre, hvis ikke du lige brugte 5-10 minutter på at strække ud. Og ingen af os tager skade af lidt bedre mobilitet.

TRX Funktionel er et 12 ugers træningsforløb. Vi træner 1 gang pr. uge i 55 minutter og du træner sammen med den samme lille gruppe hver gang! På den måde bliver du også holdt til ilden, da du ikke bare kan gemme dig i mængden, som man ofte kan på de store hold i fitness centrene, hvor instruktøren heller ikke rigtig lærer de enkelte deltagere at kende pga. de mange udskiftninger blandt deltagerne.

Det bliver ikke tilfældet her. Jeg lærer hurtigt jer alle at kende inkl. evt. skavanker. Jeg er klar til at motivere og give det ekstra skub, når der er behov for det.

Udover forløbet på de 12 uger, vil du modtage en pakke med 4 elastikker i forskellige hårdheder samt et træningsprogram med øvelser du kan lave hjemme. Mange har svært ved at finde tiden til at træne flere gange om ugen i et fitness center. På denne måde kan du træne hjemme lige når det passer ind i din hverdag!

Alle øvelserne bliver gennemgået på 1. træningstime og du får en udskrevet kopi af programmet med små billed illustrationer af, hvilke muskler der bruges i øvelserne samt en beskrivelse af, hvordan øvelsen udføres. Programmet sendes også på email, hvor du har mulighed for at se en lille video illustration af øvelserne.

Prisen for “TRX Funktionel” inkl. 4 elastikker og træningsprogram er KUN 2495 kr.

Synes du, det er rigeligt med den ene times træning om ugen, er det selvfølgelig muligt at fravælge hjemmetræningsprogrammet og elastikkerne.  Prisen vil i så fald være 2195 kr.

Har du brug for at dele betalingen op i 2-3 rater kan det sagtens lade sig gøre!  

Du vil blive kontaktet efter tilmelding, hvor vi aftaler, om du ønsker forløbet med eller uden elastikker, samt om betalingen skal deles op.

Tilmeld dig ved at klikke på “Book tid” og vælg holdet Efterfødselstræning. 

 

 

Træning og fitness
Udtalelse fra kunde

Træning og fitness

 

Hanne Orup

 

Jeg er helt “oppe at køre” Det er det bedste jeg har gjort for mig selv længe. Helene er super dygtig, man er tryg i hendes selskab, hun får virkelig én igang med at svede, på den gode måde. Glæder mig allerede til næste gang


5 / 5 stjerner