Opbyg en stærk krop og en flot kropsholdning med TRX træning

Har du problemer med ryggen og sidder skuldrene fast oppe under ørerne? Er balance en by i Rusland? Eller vil du bare gerne bevare en eller opbygge en stærk krop? Så tilmeld dig 8 ugers TRX træningsforløb!
Kom og bliv en del af et fantastisk fællesskab på vores små lukkede hold!​

Hvad er TRX træning?

TRX suspension traineren består af et sæt justerbare nylonstroppe med håndtag og fodbøjler i enden, så den kan bruges til at træne hele kroppen.

Mange tror, at TRX træning kun er for hardcore fitness entusiater, når de hører, at det er tidligere Navy Seals soldat Randy Hetrick, der har opfundet TRX’en. Men det passer ikke! TRX kan og bør trænes af stort set alle! Med TRX får du den perfekte træning til at opbygge / oprethold en stærk krop, så du kan holde dig på toppen i både arbejdslivet og privat.

TRX træning er uden tvivl en af de mest gennemtænkte former for træningsudstyr, man overhovedet kan finde.

TRX træning er funktionel træning, hvor du har mulighed for at træne præcis de bevægelser, du skal kunne udføre i almindelige dagligdagsaktiviteter eller de bevægelser, du skal kunne mestre i forskellige sportsgrene. I modsætning til fx maskintræning, hvor øvelserne er meget isoleret til en enkelt muskelgruppe, får du med TRX træning involveret flere muskler og led i alle øvelser.

Helene sammen med Randy Hetrick (opfinder af TRX) til TRX Summit på Oksbøl Kaserne, august 2019

Hvad gør TRX træning godt for?

Når du træner med TRX, træner du styrke, balance, mobilitet og fleksibilitet. Du arbejder med din egen kropsvægt, hvilket gør det utrolig nemt at tilpasse øvelserne til det rette niveau ved blot at gå et lille skridt frem eller tilbage i forhold til ankerpunktet. TRX træning handler om at have den helt rette holdning. Først når kroppen er klar til det, gøres øvelserne mere udfordrende og komplicerede!”Earn your progression!” er et af motto’erne indenfor TRX og det motto holder vi fast i hos Body for Life! Du skal ikke løbe et marathon før du har lært at gå!

Hvem kan træne TRX?

Stort set alle kan træne TRX uanset træningserfaring og niveau, da det er din egen kropsvægt, du arbejder med. Og med blot et lille skridt i den ene eller anden retning, justeres sværhedsgraden på øvelsen, så den nemt tilpasses undervejs. Start med basisøvelser og byg stille og roligt på med ændring i kropsholdning, mere eksplosivitet i øvelsen og senere hen mere komplicerede øvelser, når der er 100% styr på holdningen og teknikken.

“Jeg har gået hos Helene i snart 1 1/2 år på hendes bootcamps, det sidste år på TRX bootcamps. Jeg elsker at det er små hold, der er tid til at korrigere øvelserne og man bliver udfordret. Jeg har fået mere rank holdning og mere styrke. En god investering i eget velvære?” – Mette Ankær Christensen, Glostrup

Hvordan foregår træningen på TRX holdene?

På TRX holdet er træningen centreret omkring TRX Suspension traineren. Der kan dog ind imellem også forekomme øvelser med andet funktionelt udstyr, som hænger godt sammen med træningen med TRX.

Træningen er opdelt i blokke, hvor der arbejdes med forskellige øvelser i forskellige tidsintervaller. Det vigtigste er, at du synes, at træningen er sjov, da det er det der gør, at du kommer afsted til træning. Netop derfor er det vigtigt, at træningen bliver varieret, så du aldrig føler at det er det samme fra gang til gang. Du kan dog være helt sikker på, at komme hele kroppen igennem ved hver træning.

Du træner med den samme lille gruppe hver gang og bliver en del af et fællesskab, hvor vi hjælper hinanden med at holde motivationen i top!

Næste TRX forløb kører i uge 9-17.

OBS! Vi holder lukket i uge 13 (påskeugen). Derfor kører forløbet over 9 uger. 

TRX for (let)øvede: 8 ugers træningsforløb med træning hver mandag kl. 19.00 i uge 9-17. (Vi træner ikke i uge 13, men vi træner 2. påskedag (uge 14). Tilmeld dig forløbet her.

TRX for begyndere: 8 ugers træningsforløb med træning hver tirsdag kl. 18.00 i uge 9-17. Tilmeld dig forløbet her.

TRX for (let)øvede: 8 ugers træningsforløb med træning hver onsdag kl. 17.00 i uge 9-17. Tilmeld dig forløbet her.

Hvem underviser på TRX hold?

Underviseren på TRX for begyndere om tirsdagen kl. 18.00 er Helene. Benny underviser på TRX for (let) øvede mandag kl. 19.00 og onsdag kl. 17.00. Både Helene og Benny er blandt de få certificerede TRX instruktører i Danmark. Rundt i de forskellige fitness centre undervises typisk af kvalificerede TRX instruktører, hvilket er det niveau der opnås ved de grundlæggende TRX kurser. Først når man har bestået TRX Advanced Group Trainer Course (AGTC), må man kalde sig certificeret TRX instruktør. Det er din garanti for, at du ved, du står overfor en instruktør, der har den bedste viden omkring sammensætningen af programmet og  hvordan øvelserne justeres til præcis dit niveau og behov.

Helene har arbejdet med TRX siden 2013 og har gennem årene deltaget på følgende TRX kurser:

  • TRX Suspension Training Course
  • TRX Group Suspension Training Course
  • TRX Sports Medicine Suspension Training Course
  • TRX RIP Training Course
  • TRX Force Training Course
  • TRX Functional Training Course                                                        
  • TRX Advanced Group Training Course (Certificeret TRX instruktør)
  • TRX Summit i Nyborg
  • TRX Summit på Oksbøl Kaserne
  • TRX for Yoga
  • Virtuel TRX Summit fra London

TRX træning v/ Helene Birk

8 ugers TRX træning

fra kr. 1525,-
  • Bliv stærkere
  • Træn med den samme lille gruppe hver gang og bliver en del af et fællesskab
  • Få en bedre kropsholdning
  • Øg din smidighed og forbeder balance
  • Reducér smerter i ryggen
Populær